Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-10, 21:57   #23
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Omega 3 - ikke så sunt allikevel?

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Og, forøvrig, å bli mor i svært ung alder var nok ikke et ukjent fenomen i tidligere tiders Europa heller. I renessansen f.eks var det visst ganske normalt å få barn som 12-13-åring? (Datidens forfattere skrev i hvertfall om dette fenomenet som om det var en selvfølge)

Skal desverre ikke så veldig langt sørover før du finner akkurat det samme i dag. Jenter som giftes bort før de engang har fått mensen. Jeg skal ikke komme med allusjoner til pedofili, men jeg tror ikke mange av disse jentene er fysiologisk kjønnsmodne veldig lenge før de blir gravide både første og andre gang forholdene tatt i betraktning.

Et par små sidepoeng på teorien om at ketogene dietter gjør at man eldes raskere.. Folk som ikke har nok fett i kosten får mindre fleksibel hud, som fører til rynker. Har du sett f.eks. på det offisielle Atkins-forumet, der de virkelig store slankerne legger ut før/etter-bilder av seg selv? Det skal ikke mer enn 2-4 uker på Atkins fase 1 (veldig karbofattig ketose) til før de fleste plutselig ser både 10 og 15 år yngre ut i ansiktet.

Hva forbrenningen angår er jo dette også bare tull. Simple/raske karbohydrater er det raskeste brennstoffet som eksisterer for oss mennesker. Hvordan kan forbrenningen gå på høygir av at man spiser fett og proteiner, når det koster kroppen mye mer energi å omsette disse enn karbohydrater..?

Nei, et variert ketogent kosthold gir kroppen så godt som alt den trenger. Vitaminer, mineraler, essensielle fettsyrer og essensielle aminosyrer. Legg til en god dose sol når muligheten byr seg og en frisk dasj fargerik salat hver dag og kroppen har absolutt alt den trenger for å fungere optimalt.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat