Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-08, 01:39   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Melkefri lavkarbo

Takk for svar, Megvel!
Hadde du slike mageplager som meg? Og hvordan fikk du diagnosen?

Jeg har forstått det slik at jeg mest sannsynlig tåler melkesukker og det meste andre i melken, men ikke melkeproteinene, ettersom jeg ikke får en allergisk reaksjon når eller rett etter jeg spiser melkeprodukter, men at kroppen har vanskelig for å bryte ned disse melkeproteinene og at det er en intoleranse heller enn en allergi.

Sitat:

Og ingen har vel dødd av grønnsaker, salat og masse kjøtt eller fisk Pluss mengder cocosa...

Helt klart ikke - jeg vil bestreve å ha et så rent kosthold som mulig! Og mitt vanlige kosthold nå består jo av kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, olje, cocosa (og hittil da altså også ost, yoghurt, rømme og fløte).
Men akkurat nå har jeg slike smerter at det er vanskelig å få i seg mat - feks egg, rå grønnsaker og kjøtt får jeg store smerter av, samt andre matvarer som er tungfordøyelige. Hadde derfor vært kjekt med noen tips om mat som kanskje kunne gjøre overgangen lettere!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat