Tråd: Recrea forte
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-12, 13:26   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Recrea forte

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg mener at 2% og 2% ikke alltid inneholder like mye jod... Det varierer mellom merkene.
En del bruker metoden oppgit i Wikipedia som den opprinnelige måten å regne ut på (bruker kun I2-mengden for å sette prosenten) andre bruker totalt jodinnhold (lugols inneholder KI + I2) for å sette %. Den eneste måten å holde rede på hvor mye man får i seg om man ikke konsekvent handler fra samme produsent (jeg går ut ifra at en og samme produsent ikke vakler mellom de ulike måtene å oppgi prosent på) er å se på hvor mye jod en dråpe gir fra den flaska man har handlet ...

Den jeg bruker gir 6,25mg jod (I2+K fra KI) pr dråpe... og selges som 5% ... Noe som er "riktig" utregning såvidt jeg kan se. (Ref Wiki.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lugol's_iodine

Denne varianten bruker totalt jodinhold (Se nederst på siden for jodinnholdet pr dråpe ifht den prosenten de oppgir...)
http://www.altcancer.com/products/lugols-iodine
Med denne utregningen vil original 5% tilsvare "uoriginal" 15%... og uoriginal 2% vil nesten være skittent vann i fht original 2 %

Ikke nok med det - fasongen på drypperen vi bidra til å avgjøre hvor stor en dråpe blir...

Ja, jeg har forsket litt på dette... Blant annet inspirert av deg begynte jeg med jod-tilskudd og med autoimmun stoffskiftesykdom er det mange advarsler ute og går, så jeg har vært forsiktig og OBS...

Hmm ... Ok. Takk! Jeg har bare den samme Lugol's-flaska som Leif Ims bestilte til et apotek for meg for halvannet år siden, så den er drøy. Har Lugol's flere styrker? Jeg heller over litt i en pipette-flaske jeg har kjøpt på apoteket. Ganske standard. Jeg har nok dessverre vært litt sånn "ferdigforsket" en stund. Ikke i den forstand at jeg er ferdig utforsket, på ingen måte, men sånn å forstå at jeg har forsket så innmari mye på egen kropp at jeg måtte gå litt i dvale, for det ble for mye.

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Merker du noe forskjell på håret ettersom hvilke hårprodukter du bruker ellers? Tenker spesielt på sjampo.. Jeg røyter som ei bikkje hvis jeg bruker sjampo med SLS. Mistenker også at balsam og andre produkter med silikon gjør at jeg mister mer hår, men er ikke sikker.. Siden du har lest mye på nettet er du sikkert klar over dette da, og er det hormonelt er det vel begrenset hvor mye man kan fikse med hårprodukter osv..

Nei. Merker ingen forskjell. Har prøvd et utall forskjellige eco-shampooer over tid, og det har null og niks å si. Redken Extreme er en av få hårpleieserier som håret mitt holder ut med på sikt, alt annet kan være passe greit gjennom en måned eller to, og så er det som håret mitt blir lei og flater ut, bokstavelig talt. Går alltid tilbake til Redken. Og Nisim noen runde nå og da. Tror nok dessverre begge inneholder SLS. Men jeg mister ikke mer eller mindre hår avhengig av shampoo. Det holder seg jevnt tynt som det har gjort i noen år, men så kommer det en stressperiode, vektnedgang, jeg glemmer å ta kosttilskudd eller spise nok etc, og jeg røyter som bare det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat