Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-15, 18:43   #1
Idun Kjellvik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tigerstaden
Innlegg: 12
Idun Kjellvik er på en erverdig vei

Gå på kafé / kaffe- og kakebesøk

Hei! Er så lei av å være sær. Ute i virkeligheten syns jeg nesten aldri jeg møter folk som driver med lavkarbo. Et stort problem - synes jeg - er å gå på kafe, eller å bli bedt innom på kaffe hos noen. På kafe er det alltid bare kaker el. brød, ikke sant, og det er jo da heller ikke lov å ta med medbrakt. Jeg har prøvd å si at jeg gjerne betaler prisen for en kake, men at jeg av "helsemessige årsaker" må spise noe jeg har med meg (pleier å gå bra - men slitsomt)
Å bli bedt på kaffe til noen medfører nesten alltid servering av godteri eller kaker - og da er det vanskelig å si nei, og også blir man sær i andres øyne med en gang hvis man har med seg noe eget - dessuten alltid den evige forklaringen, og man legger ut om lavkarboens fordeler, selv om man sitter der og faktisk er ganske...tjukk. (Har dere forresten lagt merke til hvor mange som fråtser i karbo og kornprodukter som er syltynne - særlig når man selv da skal forklare lavkarbodietten - og som sitter der og ser skeptiske ut? ) Men har noen noe godt råd om dette hverdagsproblemet?

Idun Kjellvik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat