Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-09, 14:01   #2
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg!...

Opprinnelig lagt inn av bella donna, her.

Har nå kjøpt inn Splenda. Jeg lurer på hvordan jeg skal regne karbohydrater når jeg bruker dette, er det like mye som sukker?? Sånn som jeg har skjønt, er volumet det samme som sukker, men ikke vekten. Så en bruker mindre Splenda enn sukker, hvis man f eks tar en teskje da..

Og dette med sukkeralkoholer, er det sånn at disse ikke teller som karber? Det gjelder vel ikke sukralose, eller?

Litt forvirret jeg, visst

Det er du ikke alene om, å være forvirret. Jeg har vært på Atkins forum i USA for å sjekke det ut, og andre mer vitenskaplige sider. Det hersker stor uenighet om sukkeralkoholer. Noen teller visst litt, noen teller mer, andre teller ikke. Det jeg ville gjort, om en var usikker, var å lære seg å spise ting uten å søte det. Nå er jo det vanskelig om en skal bake en kake til fest, men generelt.
Opprinnelig er jo naturens smak den beste Jeg har igrunn ikke noe godt råd å gi, siden"alle" eksperter som har forsket på disse stoffene sier forskjellig.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat