Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-13, 14:23   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Tacokjøttboller... (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ser gode ut! Hvor får du kjøpt linfrømel? Jeg synes det er vanskelig å male frøene.

En annen ting; samboer og jeg undrer oss over hvorfor man bruker kjøttdeig i kjøttboller og lignende, og ikke karbonadedeig? Jeg har siden oppstarten på lavkarbo (fedon) bare byttet ut kjøttdeigen med karbonadedeigen. Men jeg husker ikke argumentene for å bruke karbonadedeig framfor kjøttdeig!

Jeg kjøper DETTE linfrømelet fra iHerb Men det går helt fint an å lage sitt eget linfrømel, ved å finmale linfrø i en blender eller kaffekvern f.eks.

Når en spiser lavkarbo bruker en gjerne kjøttdeig fordi denne inneholder mest fett Men, du kan helt klart bruke karbonadedeig i disse kjøttbollene

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat