Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-07, 10:30   #17
kinekine
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 12
kinekine er ny på veien

Sv: Slankekrigen/The biggest looser

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hei,

det er mulig det er jeg som ikke forstår ironien i dette, men jeg tror ikke jeg er den eneste. Og noe av grunnen til at jeg reagerer er fordi jeg tror på en filosofi hvor man hjelper hverandre opp og frem. I steden for å trykke hverandre ned og ut. I denne konteksten fremstår dette i mine øyne som lite optimalt, iom. at de kunne valgt en programtittel som var både entydig, positiv og som også fortalte litt om hva det dreide seg om. Men det ble ikke gjort i dette tilfellet. Hvorfor? Tja, jeg kan jo bare spekulere. Men det jeg tror er at dette med å vinkle ting negativt selger bedre enn det positive. Vår menneskelige oppmerksomhet blir dratt mot det som trigger frykten i oss. Slik som frykten for å bli den neste loseren. Så dermed må vi se på dette. Slik at vi kan unngå å falle i den gruben. På denne måten selges tv-showet, og seerne flokker til. Men man kunne gjort det på en annen måte. For i kjølevannet av dette ligger det noen mennesker med et redusert syn på seg selv. Hvor deres vekt blir latterliggjort på tv. Og deres selvbilde blir ytterligere knust. Men alle reagerer ikke likt. Jeg synes bare det er teit navn. Når det finnes så mange andre alternativer som ikke ødelegger folks selvbilde. Så det så!

Men denne tittelen fokuserer jo ikke på tapere, men på de som taper mest (kilo), slik "the biggest loser" er vinneren.

kinekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat