Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-09, 00:55   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilke plager hadde du FØR du begynte på lavkarbo?

Det hadde vært ekstremt interessant om alle som har fått forbedret helse også reflekterte over hva slags mat de spiser nå fremfor før. Jeg har en mistanke om at det er flere grunner til helsefremgangen
1. at karbo i form av offentlig godkjente matvarer som ris/pasta/brød faktisk ikke er sunt i de mengdene det anbefales og at helseeffekten er mye større enn man tror ved å kutte ned på det. Uansett hvor langsomt det kalles så gir det utilsiktede belastninger på immunforsvar og blodsukker/insulin
2. at lavfett og redsel for hardt fett er en helserisiko siden man faktisk trenger naturlig stabilt fett ikosten for å bygge en sunn kropp
3. at folk som endrer dietten også reflekterer over hva de spiser og uansett diett spiser sunnere, helere og mer naturlig. Samt at de tenker over vaner og livstil og forbedrer den generelt.

Jeg tror alt råder, men senser at mange faktisk får en rask bedring kun ved å kutte karbo og ikke nødvendigvis har en ekstrem sunn diett ellers.

Selv reagerer huden min på karbo selv i lave mengder, feks hard hud, utslett, bakterievekst, flass, uren og fet hud, osv.
Og immunforsvaret er bedre enn noensinne. sykdom er meget sjelden og kommer den forkjølelse så blir jeg ikke spesielt syk.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat