Tråd: Jeg sliter
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-09, 16:46   #25
momsi
Juniormedlem
 
momsi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 18
momsi er på en erverdig vei

Sv: Fader ta!!

Som noen andre nevnte her, så er det tankemåten din som må endres. Og det er dine tanker om DEG SELV som må endres!
Som min psykolog sier til meg: "Hvorfor er du så negativ til deg selv Momsi? Hvorfor rakker du ned på deg selv og sier at du er en idiot og at du er dum når spiser godterier?"

Før jeg begynte med terapi skjønte jeg ikke at det er tankemønsteret mitt som må endres. Jeg må rett og slett begynne å elske meg selv. Dette er en tøff prosess, står midt i den nå. Men greier å rose meg selv når jeg er i butikken og IKKE kjøper med godterier. Og hvis jeg kjøper det, så gir jeg meg selv tillatelse til det når jeg står der, slik at jeg ikke gjør noe som jeg kan rakke ned på meg selv med.
Lag et tankekart med deg selv i midten, og skriv ned alle dine positive sider, eks du er en god datter, søster, mor, kone, hvilke hobbyer du er god på, at du er en god venn, opptatt av helse ol.

Det er skummelt å bryte ned den veggen en har brukt mange år på å bygge opp.... Men en får det til

__________________


momsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo oppstart 24.08.09 Svar med sitat