Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-12, 22:10   #31
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg hjelp og gode råd her... ang 9-åring med mageproblemer...

Jeg har stram økonomi selv, og vet altfor godt hvordan det er
Et lite tips til og lage saus uten melk er jo og koke opp kraft og grønnsaker og fryse i porsjoner som du da jevner med f.eks hvetemel og vann.
Jeg kjøper en rå kylling og koker den sammen med diverse grønnsaker i 3-4 timer, avkjøler og fryser ned i porsjoner.
Eller når jeg koker f.eks. lammefrikassè; tar noe av kraften til sides og fryser ned.
Jeg gjør det samme med vilt, okse, fisk, etc, slik at jeg til enhver tid har god kraft tilgjengelig.
Du kan jo også koke ut pannen med vann etter at du har stekt kjøtt eller fisk. Sjyen blir ikke så verst om du tilsetter litt urter eller krydder.

Ene sønnen min slet med inkontinens om nettene til han var ni-ti år gammel. Vi fant aldri ut hvorfor siden de ikke fant noe fysisk galt.

Håper fastlegen ser problemet og sender dere videre i systemet.

Og Carisma, tjue truser til 10 kroner er 200 kroner, ikke 2000.
Jeg skjønner godt at det kan være et problem og bruke truser der det er misfarginger etter bremsespor, som ikke fjernes i vask, for unger er nådeløse og bremsporfargede truser er et garantert mobbe-prosjekt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 18-11-12 kl 00:30.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat