Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-07, 09:24   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Atkins - selvpåført diabetes?

Nå skal ikke jeg kaste meg inn i debatten her, til det er ikke kunnskapsnivået mitt høyt nok, meg jeg observerer fra sidelinjen med stort engasjement. Som lekmann (/kvinne) så må jeg si at jeg faller litt utenfor på noe av fagtermen, og ønsker litt oversettelse
*Lipoprotein og fosfolipider - har dette noe med lipolyse å gjøre? Lipolyse er etter hva jeg vet den tilstanden man er i når man bruker ketoner fra kroppsfett som brennstoff.
*C-peptid - ?
*Beta-cellene i pancreas - forstår at pancreas er bukspyttkjertelen, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hverken forskjellen på eller funksjonen på alfa- og betaceller.
*Subcutane - ?
*Acetyl CoA - ?
*Gluconeogenesis (metabolisk rute i leveren) - Hadde vært fint med en utdyping!
*ATP - ?

Jeg synes ellers at diskusjonen er interessant og lærerik! Langt mer hadde den vært om termen hadde vært litt mer på grasrotnivå, da det sikkert er fler som meg, som ikke har utdannelsen til å tolke legespråket fullt ut, men likevel er interessert i litt mer den funksjonelle bakgrunnen til hva som skjer med dem på lavkarbo!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat