Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-14, 17:05   #24064
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er mine unger voksne nå, men da de var små var det alltid travelt siden tre av mine fire er ADHD-barn. Likevel fungerte det helt supert å låne de tre ungene til noen slektninger både på dagtid men også på ferier. Av de tre har en ADHD og to av dem er også hørselshemmet. Med 7 unger rundt seg ble det alltid litt flir når vi foreksempel var i butikken, fordi jeg hele tiden hadde opptelling for å være sikker på at jeg ikke mistet noen. Spesielt han nestminste min var av den typen som forsvant i det øyeblikket jeg mistet kontakt med ham, og opp gjennom årene har han nok gitt meg en del grå hår når vi har vært nødt til å få hjelp til å finne ham.
Det fungerte oftest slik at det ble mindre strevsomt å være den voksne fordi ungene, med rett motivasjon, ble mye mindre krevende siden de aktiviserte hverandre.
Nå var dette i "gamle dager" der hverdagen hos oss var preget av aktiviteter og rutiner og ikke elektroniske aktiviseringsting slik som i dag, så kanskje var forutsetningen litt annerledes da?
Jeg har forøvrig alltid funnet at det å lese høyt for ungene er den beste måten å roe dem ned på når de er i ferd med å bli helt propell. Det rorer ungene, er kos og i dag er deisse stundene noe alle ungene husker med glede

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid