Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-08, 10:39   #1
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Groviser (grove lapper)

Groviser


Her er min versjon av grove lapper, inspirert av andre "lappeteknikere" her inne. Funnet hos Gerd, inspirert av Ziggy.
Hele røra lager to langpanner med lappebunn. 18-20 lapper pr langpanne.

1 boks Cottage cheese, moset
1 boks creme fraiche
120g kruskakli
8 ss linfrø
12 egg
3 ts bakepulver(for mye gir bismak)
2 ts johannesbrødkjernemel
1 ts seltin


Alt blandes godt, smør halve røra av gangen utover langpanna og stek den i ca 20 min. på 200grader. Deles i passende biter når den er ferdig stekt.


Hvis du vil ha lappene tynnere, kan den legges med skje på stekeplata.
Stekes i 15 min.


Holder seg godt i kjøleskapet, og blir som ny etter en liten tur i brødristeren.

50g grovis = 1,5gk

Jeg bruker denne som pizzabunn, men halverer da mengden bakepulver, for jeg liker en litt tynnere bunn.

Stekes i ca 15 min, og luftes en liten stund på rist før bunne snus opp ned og får pizzafyll på seg...!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg



Sist redigert av Karbosara : 15-02-08 kl 23:23.
Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat