Tråd: Bok-tråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-05, 13:43   #16
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Har lyst til å anbefale denne boken; selv om den har et litt toutchy,tema,så er det jo absolutt verd å sette seg inn i.

Og denne er skikkelig bra. Du får et glimt inn i en verden som til tider er helt bisarr for oss med et (nogelunde) normalt forhold til mat.

Dette er ikke noen ny bok,den er fra 2002,og har vært på mammutsalget i år,men den er hjerteskjærende bra,syns jeg .


FS bokomtale:
Forfatteren forteller om sin lange og dramatiske kamp mot spiseforstyrrelser. Den sentrale del av boken utspiller seg på Modum Bads Nervesanatorium våren 2000, men vi følger hennes kamp helt frem til i dag. Hun leter etter årsaker til spiseforstyrrelsene, og etter hvert avdekkes mulige forklaringer og vonde episoder som har vært fortrengt dypt ned i underbevisstheten. © FS Informasjonstjenester




Og når jeg lette opp denne boken,så fant jeg ut at forfatteren har skrevet en bok til,og den skal jeg lese,det er sikkert. Ble rent lettet jeg,for jeg har lurt på hvordan det gikk med henne.
Så ble glad da denne handler om veien tilbake til livet...





! 1 av 2 Nete
Hege Arstads første bok, ”Gal…jeg? Nei, bare litt spiseforstyrret” (2002), var som en hard knyttneve i mellomgulvet, og rystet alle som leste den. Aldri før var spiseforstyrrelser skildret på en slik konkret, direkte og usentimental måte i en norsk bok, skrevet av en forfatter som fortsatt balanserte på kanten av stupet, 29 kilo tung, da boken utkom. I ”Fra asken til ilden”, møter vi Hege Arstad to år senere, frem til mai 2004. Mens hennes første bok handlet om å være syk, skildrer hun denne gang den vanskelige kampen hun nå står midt oppe i for å bli frisk. Paradoksalt nok følte hun seg trygg i sin dødssyke tilstand, fordi tilværelsen var forutsigbar. Når hun derimot skal kjempe seg ut av sykdommens favntak, må hun bevege seg i et landskap der usikkerhet og utrygghet råder. Men nå vil hun bli frisk. Forfatteren fører fortsatt en elegant penn, med skarpe formuleringer og bitende karakteristikker. Her er også galgenhumor så det holder. ”Fra asken til ilden” kan leses uavhengig av Hege Arstads første bok. Men den som leste ”Gal…jeg? Nei, bare litt spiseforstyrret”, vil kunne følge forfatterens fascinerende vei fra dødens forgård tilbake mot livet.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat