Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-04, 01:43   #8
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Glemte helt å svare på det her, jeg. i min iver etter å finne ut mer om sukker

Opprinnelig lagt inn av prinsesse

Jeg har ikke den siste utgaven av boken, virker det som,da det ikke står at det er lov å spise lett-yoghurt i fas1....merkelig fordi jeg kjøpte boken for et par uker siden....

I min bok (som er en nederlandsk oversettelse av den am. utgaven, 7de utgave fra September 2004) står det at lett-yoghurt er lov i fase 1. Men - den skal være naturell, ikke med frukt. Lett yoghurt med frukt er lov i fase 2. Problemet med norske forhold er at det ikke finnes mager yoghurt uten frukt i Norge (tror jeg?), derfor anbefales yoplait. Og i følge meg er det helt fint. Dessuten er ikke et beger store greiene.. SBD anbefaler ikke mer enn 250 ml per dag (lett naturell-yoghurt altså). Så 120 ml yoplait synes jeg du kan spise med god samvittighet, det vil helt sikkert ikka ha innvirkning på Fase 1. God apetitt!
Forresten er det en oppdateringsside på den ofisielle SBD-siden, hvor alle forandringer blir kontinuerlig oppdatert, hvis boken din ikke har dem .

Når det gjelder søtningsmiddel så ser det ikek ut til at det er det store utvalget her i Norge....hvertfall ike på vanlige dagligvarebutikker.
Jeg vet at fruktose er mindre skadelig en vanlig sukker, men det er det er vel strengt tatt ikke lov i fase 1 eller fase 2???

Fruktose er ikke anbefalt i Fase 1, i Fase 2 er det tillat, men alt med måte...

Er det ikke veldig mye bedre å bruke f.eks aspartan enn fruktose?

Det er opp til deg selv å avgjøre i forhold til naturlig/kjemisk, karbohydratinnhold, samt hvor høyt forbruk du har daglig.

Går du på sb dietten nå?
Hvordan går det isåfall???

Jeg er fryktelig glad i SBD, og jeg har forandret mange holdninger og vaner på grunn av SBD. Har fulgt SBD til og fra en god stund, og har da gått ned noen kilo, men jeg er MYE flinkere til å gi råd enn til å følge dem .... Så etter et par uker med endel sprekker og ufornuftig livvstil så må jeg nok tilbake på Fase 1 - på mandag. Nå er mamma på besøk, men fra mandag blir det ingen flere kaffebesøk på kafe eller spise middag ute. Da blir det Fase 1 og eksamenslesning

Hvordan går det med deg?

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat