Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-09, 00:38   #19
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og depresjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke fått noen diagnose på depresjon, men i perioder har jeg mildt sagt vært ute og kjøre. Så ille at jeg ikke ville turt å fortelle legen om det engang. Vet ikke om det var utbrent, deprimert, eller en kombinasjon. Og hva som førte til hva, litt sånn høna og egget liskom. Deprimert av stress eller stresset mer fordi jeg var deppa? I hvertfall mistet alt mening en ganske lang periode.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig skal jeg i slutten av januar på kurs i positiv tekning, og gleder meg som en unge! Var på et kort seminar med hun som holder kurset, og det var veldig interessant. Mange ting man vet fra før, men som man trenger å minne seg selv på i hverdagen... og hjelpemidler for å holde fokus på de rette tingene. (For de som er interessert, http://www.birgitsemundseth.com/)

Det ser veldig spennende ut, det kurset! Jeg har absolutt litt tro på dette med tanketrening og loven om tiltrekning. Skulle gjerne gått kurs og fått hjelp til å holde bedre fokus!

En liten kommentar til eventuelle lesere med depresjon som tenker på slike kurs (for slik jeg leser innlegget ditt, er ikke du i depresjon nå, Carisma):
Utifra min erfaring, så er dette en type verktøy som ikke er så bra når man er i en depresjon. Da kan de på en måte bare føre til at man "undertrykker" depresjonen, ikke lytter til hvordan man egentlig har det. Avstanden mellom det man føler og det man gjør, blir større. Og det er ikke bra!
Jeg var med jobben på noen sånne kurs i positiv tenkning og serviceinnstilling mens depresjonen min utviklet seg. Det førte i hvert fall for meg til at depresjonen bare ble verre og verre. Det ble en slags "mental forskreving".
Etter min oppfatning må man jobbe seg gjennom depresjonen først, finne ut hva det handler om og i hvert fall til en viss grad komme ut av den. Og først da kan man ta i bruk slike verktøy.
Trur eg, i alle fall …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat