Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-09, 09:32   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og depresjon?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Utifra min erfaring, så er dette en type verktøy som ikke er så bra når man er i en depresjon. Da kan de på en måte bare føre til at man "undertrykker" depresjonen, ikke lytter til hvordan man egentlig har det. Avstanden mellom det man føler og det man gjør, blir større. Og det er ikke bra! Etter min oppfatning må man jobbe seg gjennom depresjonen først, finne ut hva det handler om og i hvert fall til en viss grad komme ut av den. Og først da kan man ta i bruk slike verktøy.
Trur eg, i alle fall …

Jeg er til en viss grad enig i det du sier, samtidig som jeg tror man innimellom trenger å bli "røsket litt i" mentalt, tvunget til å se nye veier, nye verdier, nye tenkemåter. For selv om man kanskje der og da avfeier det med at "det passer ikke meg", og "det fungerer ikke i min situasjon", så er det ofte en liten ting som fester seg, og som vokser i bokhodet uavhengig av vår egen villfarelse.
Men der ligger kanskje forskjellen i å være deprimert og i å være utbrent?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat