Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-09, 15:36   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av celly, her.

Jeg studerer ernæringsfysiologi, og har lest litt om akkurat dette.
Lavkarbodiett går først og fremst ut på at man går ned raskt i vekt fordi glykogenlagrene tømmes og kroppens vannmengde reduseres, men dersom man forsetter lavkarbodietten over lang tid vil energiinntaket reduseres slik at det går utover kroppens reserve av fett. Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner.

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på lavkarbodiett, men jeg tror at dette absolutt kan være en årsak til depresjon.

Det du sier her om at kroppens vannmengde reduseres skjer jo bare de første dagene. "Over lang tid" er hvor lenge? Og lavkarbodiett går først og fremst ut på dette, at kroppens vannmengde reduseres?? Nei dette blir for useriøst! Igjen så kommer en som studerer ernæring med feilaktige påstander om lavkarbo. Kanskje du kunne satt deg litt bedre inn i hva lavkarbo egentlig er for noe?

Å spise sunt går utover kroppens lagre av fett ja?! Ja, det er jo det som er poenget. Man kvitter seg med overflødig fett så man blir slankere. Vil heller si at hvis man mister overflødig fett så blir man lykkeligere jeg da men.

"Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner."
Ja men den beskrivelsen passer vel bedre på studiet ditt. For er det noe lavkarbo ikke mangler så er det fett. Og du sier mangel på fett! 0 fett! Hvem er det som spiser 0 fett i dag?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat