Tråd: Ny og usikker
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 23:26   #7
Halden2010
Nytt Medlem
 
Halden2010 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
Halden2010 er på en erverdig vei

Sv: Ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av index, her.

25-60 gram karbo går helt fint det! Jeg har ligget på dette nivået siden august, og gått ned 14 kg. Samt fått en mye bedre helsetilstand ellers også. Du må få i deg fett ja, men ikke i ubehaglige mengder. Poenget er at du skal hente energien fra fett i stedet for fra karbohydrater. Men jeg er ikke av dem som spiser tykke fettrender på koteletter etc., jeg nøyer meg med fettkilder som egg, fet fisk (f.eks laks) etc. I tillegg steker jeg i cocosa fett og bruker fløte til sauser, til grønnsaker etc. Bearnaise saus laget på smør og fløte er for eksempel en favoritt, både sunt og godt. Jeg veier heller ingenting, men jeg er bevisst på hvilke blandingsprodukter jeg kjøper i butikken. Pleier å skygge unna de som har mer enn 7-8 g kh pr 100 g for eksempel. Så bare prøv deg frem litt, så lærer du nok litt etter hvert hvordan måltidene skal settes sammen. Dette forumet er glimrende i så måte, her er det mye gode tips å hente.

Det er jo mange retninger å velge i, så jeg ville ha prøvd å lese litt om de forskjellige og funnet den du trives best med. Jeg følger i all hovedsak Hexebergs teorier, og det kan vel høres ut som om du også er et sted i nærheten av det. Hennes retning er sånn litt "midt på treet", ikke for ekstremt i noen retning. Passer meg godt, siden jeg startet med en BMI på 31 følte jeg ikke noe behov for å gå på mer strenge dietter som ketolyse, Skaldeman etc. Men les litt og prøv deg litt frem selv, og spør her så får du råd i hauger og lass!

Høres ut som det samme som jeg tenker. Jeg spiser jo fett i de produktene jeg får i meg. men er ikke den typen som kan spise masser av bacon for eksempel Tusen takk for svar

__________________
Halden2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Lavkarbo uten for mye fett Svar med sitat