Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-16, 19:00   #9
sulten80
Nytt Medlem
 
sulten80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2015
Alder: 44
Innlegg: 3
sulten80 er på en erverdig vei

Sv: Noen råd til mat og generelle tips om kjappe måltider og livsstil?

Takk for alle svar! Jeg kjørte knekkebrødprosjektet en stund, men måtte droppe det, fordi i min travle hverdag spiste jeg altfor mye av det. Bare pga ting som skjer i livet mitt og andre issues som mild depresjon, så blir det spist mye av den "lettest tilgjengelige" maten. Jeg føler derfor at jeg trenger å alltid ha noe enkel backup mat for ikke å sprekke.

Jeg spise mye cottage cheese da jeg var på lavkarbo for noen år siden, men jeg hadde problemer med magen da, så jeg tør ikke starte igjen dessverre. Jeg vet at jeg blir dårlig av laktose. Men cottage cheese med bær og nøtter var fantatisk godt.

Ostelasagne og kokte egg i backup er ennå ikke testet. Det skal jeg gjøre noe med.

Den gode nyheten er at jeg er på 94kg. Så jeg har mistet de "enkleste" kiloene. Jeg merker ikke forskjell på annet enn buksene ennå, men det blir forhåpentligvis bedre!

Det går mye i det jeg beskrev i første post, men jeg begynner å lure på om jeg bør kutte frukt mer. Spiser appelsin og jordbær pga vitC og antioksidanter, men de har jo ganske mye karbohydrater. Det samme gjelder nøtter, men der kontrollerer jeg inntaket ganske bra.

Alle innspill mottas med takk!

sulten80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat