Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 14:40   #36
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets forside 04.01.12

Jeg har hele veien hatt problemer med fet mat (siden-95). Ingenting har endret seg etter at jeg la om til lavkarbo (fedon), jeg vil heller si at jeg reagerer mer på mat med fett nå enn før. Jeg la om til lavkarbo i 2007.
Jeg utviklet forøvrig også høyt stoffskifte i høst (betennelse i skjoldbruskkjertelen), og jeg synes magen har forverret seg nå. Uansett skal jeg nå utredes for gallestein/betennelse i galleblæren. Jula har definitivt ikke vært god for meg!

Men jeg tenker, at om man har problemer med galleblæren, vil kanskje ikke et LCHF-kosthold være det beste? Jeg har prøvd i perioder å legge om til LCHF, og kan bare glemme det, jeg blir så utrolig dårlig av fettet! Spesielt animalsk fett, ribbe er desidert det værste. Så jeg holder meg til noe mer karbohydrater (50 -100) og mindre fett. Dog mye mer fett enn i hin hårde dager før man visste om lavkarbo. Har litt smør på lavkabobrødet, og koser meg med ost. Ellers er det olje og nøtter fettet kommer fra.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat