Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-09, 08:51   #34
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Interessant.

Det er forsåvidt ikke verst at de spiser loff fremfor grovt brød, hvit ris fremfor naturris o. s. v. Raffinerte varianter har mindre av det nasty du finner i korn, f. eks. næringshemmere (fytat, enzymin-inhibitorer), lectin, gluten (i korn), Rice Bran Agglutinin (RBA), Wheat Germ Agglutinin (WGA) og overdrevent mye fiber. De smaker dessuten bedre.

Et tankekors er at indere, selv ikke de mest fattige, spiser naturris. De spiser utelukkende hvit ris, som regel gjæret over natten. På et punkt har de nok sett hvor elendig en mann blir på naturris, og funnet ut at de ikke ønsker noe slikt.

Vil du bremse blodsukkerstigningen, sleng på masse fett, f. eks. meierismør og fet ost, eller en svært fet nugatti.

Forøvrig skjedde jordbruksrevolusjonen for 10,000 år siden. Unger for tusen år siden spiste nok brød. Voksne menn drakk øl, som er en mer næringsrik variant av brød (fordi kornet maltes og gjæres, som frigjør mineraler, omdanner noe gluten og dessuten lager bittelitt B-vitaminer).

Jeg vet ikke om jeg kommer til å sende mine fremtidige unger på skolen med øl, men det er en fin idè.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat