Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-12, 16:26   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Anbefalinger av pulsklokke?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hehe... har du lest reviewene av dingsen først? Det gjorde nemlig jeg. Og om du har noe imot ebay så kan man også handle direkte fra produsenten. Dog til litt dyrere penge.

Jeg skal gi deg rett i to ting:
1) Den er visstnok ikke stødig på lang avstand. Det er bekymringsverdig. Det står at bruksområde er 80cm. Det er samme nøyaktighet som jeg oppnår med polar pulsbelte og polar pulsklokke (under bh og med godt fuktede poler) og omtrent like langt som audiokabelen på headsettet til mobiltelefonen er.

2) Den er ikke bedre enn appen man kan bruke den med. Fordelen her som jeg ser det er at man kan bruke utstyret med ulike apper og kan dermed shoppe rundt. Mer info kan jeg komme med når jeg har fått prøvd dingsen.

Ellers
Vi kan snakke om nøyaktighet. Jeg skjønner at for deg er Polar "gold standard". Jeg bruker - og vil fortsette med å bruke - Polar pulsbelte. Pt bruker jeg polar sin klokke (Polar F11M 2007) mot dette, samt tredemølla. Begge kommuniserer mot samme belte. Det merkelige med dette oppsettet er at mølla og klokka ikke viser det samme heller... Jeg har nemlig hatt puls som har hoppet fra 140ish til 180ish og vice versa... med dette utstyret. Har byttet batteri i både klokke og belte.

Please do tell hva som er "crap" i det eksisterende oppsettet da... Mølla er en LifeFitnessmodell for studiomarkedet (ca 5-7 år gammel). Sorry - men bottom line er nok at jeg ikke er like imponert over Polar som du er. Blant annet irriterer det meg den eksportmåten de har valgt for sine data...


Jeg skal gi deg grunnen til at jeg synes det - OM den fungerer like nøyaktig som klokka gjør ifht mølla - kan være en kjekk dings:
1) flere appvalg.
2) MYE billigere - om man synes det er en faktor.
3) mobilen er alltid med når jeg jogger - og den har klokke. Dersom dette fungerer like godt eller bedre som pulsklokka så sparer jeg en dings.
4) Mobilen har GPS ... kommer igjen inn under økonomiargumentet da pulsklokke med GPS igjen er i et annet segment.
5) Må legge til at for meg er det viktig at oppsettet tillater både kommunikasjon mot mølle og app - i motsetning til om man velger et rent blåtannbelte (fra f.eks Polar...) Det vil nemlig ikke kommunisere med mølla, bare med med mobil... Jupp. Jeg er nok litt betatt av tanken om forenkling, samtidig som jeg ikke vil gi slipp på muligheten til å bruke automatisk pulsdrevne program på mølla. (Og å løpe med to belter er IKKE en opsjon i min bok.)

Ellers - jeg skjønner godt skepsisen din, men å skyte fra hofta før utstyret er prøvd synes jeg er lite proft... I sær når vi snakker om så stor forskjell i inngangspris.

Hehe, leser alltid reviews av duppedingser. Og forhører meg i aktive idrettsmiljøer på deres erfaringer.
Derav bare tull å sammenlikne epler og pærer....
Men detter som så mye annet, du får det du betaler for.
Er jo ikke sikkert man egentlig trenger en pulsklokke, men heller en greie som gir deg puls som kan kobles til mobilen? Da vil jo en slik dings være greit. Men det er altså ikke ei pulsklokke...


Sist redigert av ToreH : 17-03-12 kl 16:57.
  Svar med sitat