Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-16, 10:23   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hva skulle du ønske at du visste når du startet med lavkarbokosthold?

Når jeg startet første gang i 2003 så hadde jeg 1 bok (Dr Atkins nye slankerevolusjon), det sammen med noen vekttall i human-biologi gjorde at jeg hadde kompetansen jeg trengte. Jeg fulgte matvarelisten i boken. Etterhvert så kjøpte jeg Den store matvaretabellen og utvidet matinntaket noe.

Det jeg gjorde riktig:
- Jeg gjorde det enkelt, spiste ingen sukker-erstatninger (som sukkerfri sjokolade, 86+% sjokolade eller sukkerfrie kaker).
- Jeg var innstilt på at det ville ta tid, spiste riktig dag etter dag; 1 dag feil betydde 2-3 dager pauset fettforbrenning.

Det jeg skulle ønske jeg visste:
- Periodisk faste. Jeg var hellig overbevist om at frokost var dagens viktigste måltid og at man måtte spise minst 3 måltid daglig (helst 5). Jeg spiste ofte mat selv om jeg ikke var sulten, selv om Atkins presiserte i boken at man bare skulle spise når man var sulten.

1 år senere var jeg nesten i mål; jeg startet lavkarbo.no og alt ble mye mer komplisert, og feil for min kropp. Etter mange runder med ulike tilnærminger de siste årene så har jeg egentlig funnet tilbake til dit jeg startet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat