Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 09:00   #1
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Det var denne uteblivende vektnedgangen da..

Hei Som ny bruker vil jeg først si at jeg er veldig imponert over alle på forumet her. Dere har vært min inspirasjon, og jeg har lært utrolig mye på veien til å velge et lavkarbo liv. Etter å ha lest meg opp masse, fant jeg ut at Ketolyse dietten var den som kanskje kunne passe meg best. Jeg har lest hele boken, og satte i gang med godt mot, og en vektnedgang på 2 kg i løpet av de første to ukene. Jeg har nå gått på dietten i over 6 uker, og jeg går virkelig ikke ned. Jeg har gått opp en av kg jeg gikk ned, og ligger og hele tiden og vipper opp og ned. Jeg har hele tiden vært i Ketose. Jeg har 10 kg jeg bør ta av, og i dag er jeg 172 høy og veier 76 kg. Jeg har merket så mye positive effekter av dietten som mindre magesmerter ( har en kronisk tarmsykdom), bedre hud, negler, og mer energi. Så i utgangspunktet burde jeg være glad, men det er frustrerende at det ikke skjer noe på vekten når man er "flink". Før jeg startet med denne dietten hadde jeg et ganske magert kosthold, men økte stadig i vekt. Jeg har lest at mye av grunnen til at man går ned på denne dietten er at man spiser færre kalorier. Kan det være at jeg rett og slett ikke gjøre det? Synes det er litt vanskelig å forstå hvor mye fett er for mye. En typisk matdag er:

frokost: egg + ost eller noen oopsie rolls med meierismør og ost, alternativt ett par kaffe med fløte og suketter
lunsj: salat med litt blomkål, skinke, agurk, grønne oliven ( de med få karber) og ost enten med pizza ost eller fetaost. Med dressing ( godkjent) eller olivenolje
middag: en eller annen form for kjøtt med grønnsaker. Ofte blomkål og brokkoli hvor jeg lager mos med fetaost/ fløte. Steker kjøttet i meierismør

I tillegg trener jeg ganske hardt 4 ganger i uka som gjør at jeg er sulten innimellom. Da tyr jeg til endel osteskriver som mellommåltid med smør smurt på ( meierismør)
Jeg har dessverre drukket litt vin allerede i løpet at kuren. Da den tørreste vinen med lavt innhold av sukker. Dette er ikke noe som har blitt gjort hver uke, og jeg har vel ikke merket stor forskjell på ukene jeg har drukket og ikke drukket når det gjelder vekten.

Skjønner at det er mange som poster en slik tråd her på forumet, men setter veldig pris på alle råd om hva jeg eventuelt gjør feil, eller hva jeg burde prøve for å få startet en vektnedgang.

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat