Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-16, 16:34   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: MÅ man bruke ketoluse-produktene for å oppnnå ketolyse?

Du mener "Må man bruke ketolyseproduktene for å oppnå ketose?". Svaret er Nei!
Ketose vil du komme inn i i det kroppen ikke har mer glykagen å forbrenne. Det skjer automatisk etter et par dager med lavt inntak av karbohydrater.

Etter en måned på lavkarbo kunne jeg ikke tenke på noe annet enn vafler og pannekaker. Jeg prøvde å lage det av kremfløte og egg og ble fornoyd, men idag bruker jeg soyaproteinpulver i den fra ketolysekuren.
Det er tilfeldig at det er ketolysekuren sin og før det brukte jeg hvetegluten som har noe mer karbohydrater i seg, men som fungerer ganske likt. Du vil finne de tørre melerstatningene du liker etterhvert som du går på diett og jeg prøver å velge den mest naturlige varene.
F.eks. så tykner jeg sauser, supper og gryter med grønnsaker, først og fremst blomkål og brokkoli.

De færreste multivitamintablettene som inneholder det som ketolysekuren har av tabletter (krom, magnesium og zink). Selv bruker jeg kun magnesium siden jeg får leggkramper uten og det er ikke magnesium i min multivitamintablett. Jeg er usikker på hva krom og zink gjør, men jeg vet zink er et stoff i produkter som forebygger dårlig ånde, noe som gjerne man får på lavkarbodietter, så det kan sikkert være det.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 01-07-16 kl 16:44.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat