Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 14:20   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forsiktig omlegging av kostholdet til min 11 åring

Å bytte kneip med grøvere brød er vel ikke akkurat å redusere på karbene. Den endringen du skisserer over her, er nettopp det kostholdet jeg fulgte og gikk opp 75kg på. At legen sier det er lurt behøver vel ikke bety at det er lurt? Leger flest har temmelig lite utdannelse innen ernæring.
Hva med å la frokosten bestå av en frokostpannekake som du sier, av egg, for eksempel mandelmel, fiberhusk osv.

Til lunsj er det godt med for eksempel tyrkisk yoghurt med bær( søtning kan du bruke, for eksempel flytende steviosa med vanilje) og hakkede mandler, linfrø, kokosmasse, sesamfrø. Prøv deg frem med hva han liker.

Til middag er det fritt frem med vanlig hjemmelaget mat, karbonader uten stivelse( 1ss fiberhusk er passe til en pakke kjøttdeig), tomatsuppe med kjøttboller, fisk panert i mandelmel, masse grønnsaker.. Jeg hadde nok tillatt 1 serveringsøse med ris, men ikke pasta av noe slag. For uansett hvordan en vrir og vender på det, korn blir ikke mere sunt bare fordi det er grovt. Det kan mette lengere fordi magen har mere å jobbe med.

Hva med knekkebrød av frø/nøtter. Disse sesamkjeksene her er veldig gode og består ikke av masse hele frø: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1437103
Minstejenta vår elsker de.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat