Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-12, 10:27   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Overspising" i startfasen

Opprinnelig lagt inn av Rebeldama, her.

Så flott å høre For jeg har selv reagert på hvor mye lavkarbo mat jeg egentlig har klart å stappe i truta.

Men det har vel også litt med den spennede matverdenen man går inn i
Det er mange år siden jeg har hatt en slik iver på kjøkkenet som jeg har nå, og den følelsen er DEILIG!!
Hektisk hverdag og tidsklemmer har gjort at enkle løsninger er det man har tydd til..
Mange dager så har man ikke hatt ork til mer enn å hive noen "hold-it" i microen.
LC har gitt meg overskudd og kjøkkenglede.. Det er ikke slitsomt å komme hjem fra en 10 timers arbeidsdag og hive litt mat i panner og kjeler!! Ikke med LC ihvertfall!!
Jeg har mer eller mindre flyttet inn i oppskriftsforumet her

Jeg startet i januar og er ganske sikker på at jeg er på et platå nå, og det er helt greit. Det får ta den tiden det tar..
Men jeg er nok allikvel på det punktet at jeg kan være trygg på at jeg er mett, og vil redusere inntaket i hvert måltid.. Jeg trenger en mental omstillelse: Jeg trenger ikke å spise en ekstra porsjon bare fordi det er godt. Jeg kan ta den porsjonen ved neste måltid isteden

Det er hvertfall godt å lese at dette er en helt normal situasjon

Det er veldig viktig det du sier om at du trenger en mental omstillelse. Mye sitter i hodet når det gjelder spising/overspising/spisevaner. For meg så rettet det seg helt av seg selv etter en stund på lavkarbo. Magen blir mett før øyet, og til tider er det nå mer slik at det kanskje kan bli for lite mat noen dager.
Siden du ikke har holdt på så lenge, skal du ikke bekymre deg så mye for mengdene ennå

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat