Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-09, 14:52   #1
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Hva annet er der?

Lenge siden jeg skrev her nå. Saken er den at jeg har hatt pause etter en nedgang på 16 kg, og har fått tilbake halvparten av dem. Har slitt med en liten depresjon som ser ut til å gi seg litt, og har så vidt startet på igjen. Men jeg finner det så utrolig vanskelig denne gangen! De to gangene tidligere jeg har gått på ketolyse har det fungert veldig bra for meg. Ikke bare har nedgangen vært jevn og trutt, men organiseringen av måltider, variasjon osv har fungert bra. Men nå Merker jeg har null motivasjon, sliter med å finne på hva jeg skal spise, syns matlagingen tar for lang tid, ingenting frister osv. Og jeg bør virkelig gå ned minst 25 kg. Samtidig sitter jeg nå og ser at de neste 5-6 mnd kommer til å bli hektiske for meg personlig med mye reising, flytting, skolestart og andre omveltninger, og jeg vet av erfaring at å følge ketolysediett når alt annet er kaos kan vre vanskelig nok i seg selv.

Så satt jeg og tenkte litt her.. Jeg lurer på om jeg burde prøve noe som ikke er så omveltende? For det jeg opplever er at når ketolysekuren er over så hiver jeg innpå av alskens søppelmat (brød og ris og pasta, og gjerne litt sjokolade og slikt). Og det er jo da kg kommer tilbake. Jeg skulle så gjerne lagt om kostholdet helt, ikke bare for en kur, for det funker tydeligvis ikke med min elendige viljestyrke. Misforstå meg rett, ketolyse er genialt! Alle jeg kjenner som har prøvd raser ned og det er jo i utgangspunktet et enkelt kosthold, men fordi det er så "strengt" så snubler og faller jeg så langt nå det er over..og tro meg, jeg har prøvd å gå over på et mer generellt lavkaroopplegg ved endt slanking, men det er så tungt, når man har brukt flere mnd på å sette seg inn i ketolysen, og så måtte gjøre seg kjent i en ny jungel.

Så jeg tenkte å finne noe som kan vare livet ut på en måte? Altså et opplegg som gir rom for utskeielser, som er forholdsvis enkelt å følge, men som også kan gi meg både en helseeffekt, og en vektnedgang. Og jeg som aldri har slanket meg har NULL peiling på hva som finnes der ute, ketolysedietten ramla jeg bare tilfeldig over. Huff dette ble langt, men jeg tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg i jungelen av alternativer? Jeg er sukkerskeptiker uansett, så noe Grete Rohde er ikke aktuellt, jeg vil helst ikke ha brød og pasta til alle måltider, men jeg ønsker å kunne velge å spise det av og til. Feks å slippe å ta med egen mat når svigermor inviterer på lapskaus, eller kunne kose seg litt ekstra i helgene.

Så, hva tror dere (om dere har orket ålese alt da)?

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat