Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-13, 20:10   #44
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Bukplastikk, fastlege og gangen videre

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Takk for flott svar. Jeg er henvist til Colosseum som hadde kortest ventetid i hele Helse-Vest og i tillegg så bor jeg i Stavanger så det er mest praktisk.

Jeg røyker ikke og tar ikke p-piller så jeg er sikker der. Det som bekymrer meg mest er at jeg får såååå dårlig samvittighet for å sykemelde meg. Men, jeg tror bare at jeg må prioritere dette.

Når det gjelder størrelse så var jeg av den oppfatning at de måtte ta 500 gr fra hvert bryst og da tror jeg ikke at de kommer til å stå i stil med resten av meg. Har alltid og er nå en formfull dame. Og vil gjerne beholde timeglassfiguren min.

Hun som jeg snakket med sa at den lå i journalen min som var hos kirurgen...

Skjønner at du har dårlig samvittighet for sykemelding, men sånn er det bare. Det vil gjøre livet ditt lettere da! Nå vet ikke jeg hvor fysisk krevende jobb du har, men jeg har det og ser ikke for meg å jobbe på en god stund. Hadde jeg hatt kontorjobb hadde jeg nok kunne startet så smått etter 2 uker slik det ser ut (har bare gått 10 dager enda).

Kravet for å få det dekt inn under det offentlige er visstnok 400 gr pr bryst (jeg fikk fjernet 400 og 480), men det går også på plager, hvor langt heng du har (nevnt tidligere i tråden). Dessverre er det jo slik at det er opp til kirurgen, har hørt om flere som har fått avslag hos en eller to kirurger for så å få ja hos en tredje! Forstå det den som vil....

Treffer du på en like god kirurg som min så lar han deg beholde det som står i stil til kroppen din! (jeg synes egentlig han kunne tatt litt til, men blir nok bra til slutt!).

Sist råd ville vært å google kirurgen som gjør slike operasjoner, jeg hadde sjekket litt lite, men var heldig med min fant jeg ut i ettertid. Det er ikke alle som har godt rykte på seg eller gode resultater for å si det sånn!

Og hadde jeg vært deg - jeg hadde ringt igjen og igjen! (var nok "litt" masete i forkant av min konsultasjon, he he).

Lykke til

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat