Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-07, 15:25   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann og vanndrikking

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Det mange ikke tenker på, er atdet er væske i så mye mer enn bare *vann*. Kaffe og te kan godt telles som væskeenheter, selv om koffein i seg selv har en diuretisk (vanndrivende) effekt, er det så mye vann i en kopp kaffe at dette ikke er noe problem

Siden vann unektelig er det reneste for kroppen, velger jeg å alltid drikke minimum 2x så mye vann som andre itng. Dvs en kopp kaffe, 2 kopper vann, 1/2l pepismax, 1l vann. På den måten får man "tynnet" ut de tingene man tar inn, i itllegg til at vannet hjelper til å frakte de eventuelle avfallstoffene i dette ut av kroppen igjen. Og dere kan misjonere til dere blir blå om at det ikke er nødvendig med så mye vann som anbefales, men etter flere år som vanndrikker merker jeg hvor mye bedre kroppen har det når den får mer enn nok av det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat