Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 15:04   #28
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ADHD barn og lavkarbo

Det du skriver er ikke helt riktig Kula, men jeg er ikke interessert i å diskutere saken så veldig mye videre og det kommer av at du har tydeligvis er oppfatning av denne saken som etter min mening ikke stemmer overens med det som er opplyst av psykisk helse rundt i Norge, og som ikke stemmer overens med informasjonen man mottar fra alle hold når det kommer til medisinbruk.

En annen ting er at de som er allergiske for virkestoff i amfetamin blir avhengige, ikke alle... og det er da snakk om amfetamin tilsatt andre ting, og som ikke kan sammenlignes med Ritalin, conserta, strattera osv.
Man oppnår knapt nok RUS av å ha i seg ritalin for de som ikke har adhd.

Og du skriver om metylfenidat tatt i stor nok dose ikke kan føre til avhengighet, joda HELT sikkert, men det er ikke det det er snakk om når man snakker om medisiner for ADHD... da snakker man om små doser virkestoff, ikke 4-500 mg av dette stoffet alene..
En vanlig brukerdose på amfetamin på gata er 250 mg (altså PR inntak! og da gjerne inntak hver 3-6 time i døgnet).. en vanlig dose for de med adhd er som regel under 200 mg pr dag!. (Iflg felleskatalogen er 60 mg inntil 3 ggr daglig høyeste dose)

De som erfarer å bli giret av medisinen vil jeg jo påstå er feilmedisinert, og muligheten er tilstedet for at det ikke er ADHD...

Alt du skriver, strider i mot all min medisinkompetanse.. og jeg er derfor heller ikke intressert i å diskutere det så mye mer

__________________

Sist redigert av Lil@ : 24-05-11 kl 15:15.
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat