Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-16, 14:40   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Streng LCHF - hva lage til fredagsmiddag?

Den wrappen er sikkert fin hvis man er litt mer liberal, men 4g per lefse på en streng lavkarbodiett er 4g bortkastet. Ikke glem at Man har 4g/dl egenlaget tacosaus og at det er over 4g/100g av alle grønnsaker i taco bortsett fra salaten.

Her er hva jeg gjør:
Jeg bruker spiskummin + litt cayennepepper i en kjottdeig som allerede har nok salt, f.eks. Best pris sin. Stekker riktig ved å ha i litte om gangen slik at det blir stekt og ikke kokt. Har i krydderet mot slutten.

Salsa:
1 boks grovhakkede tomater
1ss rødvinseddik
4-6 syltede jalapeno eller 1 frisk chilli
1/2 gul løk, finhakket (jeg bruker sånn alligator med 5mm-firkanter)
1 fedd hvitløk
1ts spiskummin
+ litt salt

Ta mesteparten av det løseste i tomaten i en bolle slik at det er 50% igjen. Ha i alt bortsett fra løk og kjør det glatt med stavmikser. Ha i resten av tomatene og løken. Done.

Jeg bruker ikke tomat eller løk i min taco siden jeg tar godt med salsa som inneholder tomat og løk. Min tacotallerken er basert på bladsalat med en spisesje olivenolje på. Deretter tacokjøtt og på toppen er det minimais, paprika, agurk, ost, salsa og rømme. noen ganger har jeg guacemole. Jeg er ganarnter oppe i 15g karbohydrater så hvis jeg i tillegg skulle spist to lefser ville det jo blitt 23.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat