Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-09, 23:03   #1
a-m
Medlem
 
a-m sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 70
a-m er på en erverdig vei

Kyllingfilet med bacon

Dette er utrolig godt og veldig sunt for oss som er på ketolysekuren!

For en person:

1 kyllingfilet
3 baconskiver
3 strimler ost (tykke og lange strimler)
2 spisesjeer alioli (hjemmelaget, oppskrift er lenger ned)
100g kinakål
1/4 paprika i terninger
100g agurk

Slik gjør du:

Skjær kyllingen i to på langs, smør den ene med alioli, legg på ostestrimlene, legg på "lokket" (den andre delen av kyllingen), surr inn med bacon og stek på middels varme i ca. 10 minutter, eller til kyllingen er gjennomstekt. Serveres med rå kinakål, paprika og agurk. NYDELIG ❤❤❤

Aiolioppskrift:
6 hvitløksfedd
2 eggeplommer
5 ss rapsolje (Rapsolje er uten smak, ikke bruk olivenolje!!!)
1 halv boks rømme
En liten dæsj majones (for å få den fastere, kommer ann på konsistensen på rømma, bruker du seterrømme bør konsistensen være tykk nok.)
ett dryss gressløk, evt. kan du erstatte det med basilikum (gressløk og basilikum bør ikke blandes )

Finhakk hvitløken/bruk hvitløkspresse, bland med eggeplommene, tilsett oljen, rømma og majones etter ønske. Til slutt drysser du gressløken over og rører den mykt inn - da ser den og smaker den bedre ut

Jeg bruker ikke denne mengden hver gang, tar det mest på feelingen, men dette blir ca det jeg bruker. Ikke noe problem i å sløyfe eggeplommene, men da får den en kortere holdbarhet. Jeg lager opp en hel rømmeboks hver gang, oppbevares i tupperwareboks i kjøleskapet. Kan brukes til grønnsaker, sauser, supper, omeletter (til poteter, pomes frites for dere som spiser det) og egentlig til alt ;D Gubben her hjemme spiser alioli nesten hver dag, så må lage det hver uke - er veldig populært!

__________________


a-m er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat