Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 18:37   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan lage mild pizzasaus?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har lyst å lage meg en pizza. Type italiensk. Jeg pleier ikke lage pizza, ikke før heller, så jeg sliter med dette med fyll. Jeg vil ikke ha et skarpt, spisst og sterkt fyll. Men en mildere saus.

Pleier - PLEIDE - bestille pizza med hvitløkskjøttboller, marinert kylling, og masse ost, og det bruker smake deilig. men nå kan jeg ikke bestille, så jeg må lage selv.

Hvordan lager jeg en mild saus ? Og hva med hvitløkskjøttboller og mariinert kylling?

vet det finnes mange oppskrifter på pizzasaus her, men de ser sterke ut.

Ica har en saus som er ferdig på flaske. Den har ingen slike ugreie tilsetningsstoffer og bare 3 kh pr 100 gram. Den er ganske mild og utrolig god.
Ellers om du skal lage selv må du nesten bare bruke hakka tomat, det krydderet du vil ha som feks basilikum, oregano, salt og pepper feks.

Kylling kan du fint kjøpe ferdig marinert som regel. Sjelden mye kh i dem selv om dem er marinert.

Hvitløksmarinerte kjøttboller må du lage fra bunnen av. Dem har ofte mange kh om du skal kjøpe de ferdige.
Men er jo ganske enkelt å lage selv da

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat