Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 17:03   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: ny og uerfaren

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Er det virkelig sant? Her har jeg en på snart fem år som ikke kan spise melkeprodukter og jeg er redd for beinbygning og det som verre er for han nekter å ta kalsium tabletter. Da må du være sabla flink til å spise de rette grønnsakene vel....

Husk at mennesket har en mange(tusen-)årig historie uten å drikke melk etter ... tja - god margin ... 2årsalder. Og vi har fremdeles mange kulturer som overlever uten både osteoporose og melk i større grad.

Men klart - man må da ha et kosthold som holder beinvennene på plass. Dette er blant annet vitamin d (ut i sola!) og k2 (og sikkert flere til).

Les f.eks her hva Dr. Mercola har å si om tips for å oppnå beinstyrke.
http://articles.mercola.com/sites/ar...s-d-and-k.aspx

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat