Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-12, 20:42   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Stupid is as stupid does ...

Forrest Gump sa det egentlig veldig bra.
Viser til denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10046479

Jeg synes jo synd på gutten som er 190cm og veier 190kg, men spesielt superduperovervektig er han jo ikke. Har kun 3 kamerater på 190cm og alle tre er over 100kg normalt veltrent og fit. Så 90kg pluss oppå der er mye, men satan, det er jo lite ift en del andre sykelige overvektige.

Poenget mitt er at han søker om stønad for dyrt kosthold (lavkarbo) og klesslitasje????

Jeg har tidligere i tråder sagt at lavkarbo er dyyyyrt, men innså at vi lever etter luksusvarer når vi handler og for de aller fleste som deltok i tråden var lavkarbo faktisk besparende ift høykarbo. Så hvorfor i alle dager trenger overvektige da NAV støtte for å leve lavkarbo?

Klesslitasje? Store Størrelser? Ja, what the fuck... Er da for pokker ikke mer slitasje på klær til en overvektig enn en som er normalvektig. Jeg trener mye, spiser sunt (lavkarbo/ketogent) og gjør faen meg mitt beste for å spare samfunnet for jævlig mye penger ift å unngå livsstilsykdommer og fedme. NAV burde dekke treningsklær og slitasje for sånne som oss også da i forebyggende ånd hvis de i tillegg skal dekke klær for de som er havnet i et slikt uføre.

Sorry, men denne artikkelen som attpåtil får støtte fra Hexenberg (kom ikke som noen bombe) bare understreker at han ikke er vel bevart.

Jeg er temmelig sikker på at familien hans har brukt enorme summer på dårlige matvaner, lite planlegging og høykarbomat over mange år. Så de hadde jo råd til det, ser derfor ikke grunn til at de har mindre penger nå.
All erfaring og praksis viser at å handle MAKS 1 gang i uka etter en planlagt liste sparer ENORME summer over et år. Høykarbo og overvektige handler flere ganger i uka, gjerne hver dag og på impuls er min påstand.

Handle fra USA? Ja so f... what? Det er MYE billigere enn å handle spesialklær fra H&M Big size, så hvorfor skal de ha støtte til det? Klær i USA er halve prisen og vel så det ift norske butikker, selv med frakt om mva.

Jeg blei så provosert av den artikkelen og med mitt dårlige humør fra før av så blei det ikke bedre gitt....

Sånn, måtte få ut litt frustrasjon.

  Svar med sitat