Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-11, 14:59   #10
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treningstips når man ikke trener på senter?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du burde trene litt styrketrening også Finnes masse fine treningsvideoer man kan laste ned.

Noen tips hvor jeg kan laste ned slike videoer? Ja jeg bør definitivt trene styrke også, og særlig når jeg begynner å nærme meg 30 med stormskritt merker jeg at kroppen tar laaaaang tid å miste overflødig fett og når fettet er vekk er jeg bare "slapp"....

Opprinnelig lagt inn av emilita, her.

30 days shred !!!! super dvd som kjøpes for rundt 60 kroner på play.com og frakt er inkludert !

Hmmm... må kanskje google litt å finne ut hva dette går ut på.... Aner ikke hva det er

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg kan anbefale Tabata-intervaller. Det er gjort på 4 (lange, vonde) minutter

20 sekunder arbeid, 10 sekunder hvile, i 8 runder.

Opprinnelig ble det brukt ergometersykler, så jeg antar at en elipsemaskin også fungerer, men prøv knebøy/frontbøy.

Det kan jeg absolutt gjøre på ellipsemaskin, er jo samme prinsipp som ergometersykke, bare at man står å sykler pluss at man bruker hele kroppen... 10 sekunder hvile vil det si at man slakker farten eller at man stopper helt opp??


Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg vil si at styrketrening er et must, så er jo spørsmålet hva slags styrketrening. Er du villig til å investere i utstyr? Har du plass til utstyr osv.

Man får ikke skikkelig "mannemuskler" av å trene styrke, men forbrenninga øker, en blir strammere - det er penere med slank og "lean" enn tynn og slapp

Du kan komme langt med bare hantler og en benk. Og ei treningsmatte til statiske øvelser ala planken (vil da tatt sideplanke eller bevegelseplanke).

Å bruke ellipsemaskin er bedre enn ingenting, men ikke førstevalget mitt. Akkuratt nå er jeg riktignok i en periode hvor jeg har 3 økter cardio i uka og 2 styrketrening (noe som er lite til meg å være, jeg pleier å ha 4-5 økter med styrke og 2 cardio). Ifh til cardio; bruk naturen for det den er verd Du kan ta korte og intense økter eller lange økter med lavere intensitet.

Men som sagt, styrketrening ville jeg prøvd å fått til

Joda, vet at jeg bør trene styrke også, særlig etter to graviditeter har kroppen blirr slapp og mista fasonen helt Akkurat nå har jeg ikke mulighet å investere i noe mer på grunn av at vi har solgt leiligheta vår og blir hjemløse om noen uker med mindre vi finner et nytt sted å bo snart... Når vi har fått oss hus å kommet i orden så er det jo mulig jeg kan investere i noe trenings utryr, men ikke inntil videre...
Er ikke redd for mannemuskler heller... skulle gjerne hatt noen skikkelig muskler jeg da... hehe.... heller store muskler enn skinn som henger og dingler...


Kan jeg bare spørre hvorfor du ikke liker ellipsemaskin? Gir den dårlig trening? Personlig har jeg foretrukket ellipsemaskin i rundt 10 år, og føler at hele kroppen får trening, får vondt i muskler og blir svett å sliten... føler at den gjør nytten men kanskje jeg tar feil....

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat