Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-08, 21:42   #1
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Noen erfaringer

Ser det er mange som sliter her......
For min del var det helt tilfeldig at jeg fikk tilgang til en av de tidligere bøkene til Skaldeman "Spis deg ned i vekt!". Synes Skaldemans tanker virket logiske og bestemte meg etter en tid for å følge hans teorier. Jeg veide da 116kg fordelt på 183cm - aldri prøvd slankekurer av noe slag.

Nå er jeg kjent for å utsette ting i det lange og brede, men får jeg først bestemt meg og kommet i gang med tingene - da er det 100% innsats !
- og DET er nettopp hele poenget, går man ikke 100% inn for en slik "diett" så fungerer den rett og slett ikke !!

Brydde meg aldri om å telle kalorier men kjørte slavisk etter forholdstallene til Skaldeman. Kjørte på med egg, bacon, entrecot, ribbe, løvbiff m/ost(babybel-Fetaost) og ofte hjemmelagede kjøttkaker alà Skaldeman. Der det ble lite fett ift. protein kompletterte jeg med enten meierismør, olivenolje eller majones.
Snacks/reserveproviant: paranøtter.
En tomat og litt agurk inntil frokost samt et av måltidene med 150-200gr brokkoli,blomkål eller rosenkål dekket mitt karboinntak.
- og det kan jeg love : sløyfet jeg grønnsakene èn dag = løs mage tvert !

Ble fort plaget med krampe i legger og føtter - etter litt pålesing løste det seg med Ketolyse sine produkter, tablettene Krom-kalium, selen-sink og magnesium.
Dette er tilskudd som er et must - ihvertfall for meg

Nå har jeg aldri vært glad i mat tidlig på morgenen - som regel bare en kopp grønn te. Og slik ble det: en god slurk tran, en god slurk olivenolje samt mineraltablett - og så grønn te med èn sukett.
Da var jeg klar for et skikkelig måltid etter et par timer

Et lite tips: for de som føler ubehag med å ta tablettene utenom måltider - ta en god slurk olivenolje sammen med tablett - ubehag borte !

Resultat: ned fra 116kg til 98kg på litt over 4mnd(med et lite platå på 106kg i juni)

Etter det vet jeg ikke riktig hva som skjedde. Matlei ? Litt for fornøyd med meg selv kanskje ?
Jeg begynte ihvertfall å eksperimentere, lese oppskrifter på her forumet, lagde lavkarbobrød, lavkarbo-rømmegrøt, lavkarbo-kaker, lavkarbo-kransekake, kjøpte lavkarbosjokolade, atkinsbarer etc......you name it !!
Resultat: vekta krøp sakte oppover igjen - selv om jeg fremdeles var i ketose og følte jeg levde lavkarbo.

På 104kg bestemte jeg meg - NO WAY !! - og startet forfra igjen.
På an igjen med egg/bacon (forresten, nå bruker jeg bare sideflesk istedet for bacon - mye bedre forholdstall-og mindre salt), masse ribbe, entrecot etc.

Nå - etter 3 uker - er jeg på vei nedover igjen - 98kg nå

Poenget : Man MÅ gå 100% inn for en slik "diett" eller så fungerer den rett og slett ikke !!

Ha en god og lavkarbo jul !


PS. og så drikke mye vann da selvfølgelig. Blitt en vane for meg så tenkte ikke over det i farta.

PPS. jeg skylder vel også å fortelle at jeg har to gordonsettere som gir meg akkurat passe mosjon - vil jeg tro.


Sist redigert av Human : 13-12-08 kl 21:53.
Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat