Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 06:56   #33
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider per dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden jeg ser noen har tatt på seg skylapper unnlater jeg å kommentere mer på det utover at det også er veldig individuelt hvorvidt det å spise store måltider holder en mett lenger. På hverdager (Dvs på jobb) blir jeg sulten hver tredje time uansett. Og spiser nok gjennomsnittlig mer og større måltider enn jeg gjør når jeg går hjemme f.eks i helgane, og nesten ikke er sulten. (Har en stressende jobb son krever MYE hjernekapasitet, men er mer fysisk aktiv i helger)

En jobbedag kan se slik ut:
Eggemelkslatte på ett egg, med mct-olje, eller 1/3 beger cottage cheese med 3-4 hakkete nøtter og 1-2s fløte, eller ett frøknekkebrød med et par osteskiver eller 1-2ss smøreost
Salat med: ett egg eller en karbonade eller en håndfull reker, dressing, og kanskje et par osteskiver om jeg er skikkelig sulten
En håndfull nøtter
En kvart blomkål med halvannen kotelett, 150g fisk med en kvart brokkoli eller suppe med 1/3 pakke kjøttdeig (snaut 150g?)
Hvis jeg ikke har sprit nøtter blir det kanskje en skyr med litt fløte, noen skiver spekeskinke med majones eller noen nøtter til kvelds i stedet.
I helgene blir det som regel måltid 1 og 4, med noen pålegsskiver eller nøtter om det går mer enn 5t mellom måltidene.

Frokosten din hadde holdt meg mett i et par timer... Nå vet jeg ikke hva du har i salaten utenom roteinkildene, men med unntak av karbonaden så høres det ikke ut som noen kjempeporsjon det heller. Middagen høres grei ut, men 1/3 pakkekjøttdeig er knappe 130 gram. Du spiser antagelig mer energitett mat enn meg (altså det er mer fett i den) så kalorimessig kommer vi kanskje ganske likt ut, men mengdemessig er det ikke store måltider du snakker om.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat