Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-10, 10:48   #8
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Polycystiske eggstokker - hjelp til kosthold?

Jeg er ingen ekspert, men brød sånn generelt inneholder mye sukker og karbohydrater som gir rask stigning i blodsukkeret. Mange leger fronter fortsatt brødets fortreffelighet, rett og slett fordi det er de rådene som Statens ernæringsråd har indoktrinert over så mange år.

Det som uansett er greit å starte med er å se på sukkerkilder i kostholdet og byttet ut disse sammen med poteter og ris. Klarer man seg ikke uten brød, bør det i hvert fall være grovt - men det er altså om man er på Lindberg. Innenfor ketose skal man ikke ha brød, ikke i starten i hvert fall. Lindberg har også sagt at karbohydratkilder som brød, brun is osv kun bør spises en gang om dagen. Det vil si: enten brød til frokost, eller brun ris til middag. Han har også sagt at dersom man ikke klarer seg uten brød, er det best å spise det til dagens første måltid og ha på masse proteinrikt pålegg.

Når jeg begynte å legge om kostholdet mitt, spiste jeg fortsatt brød - riktignok veldig grovt og kun et par skiver - det gikk greit da fordi jeg hadde så mye å gå på vektmessig. Nå spiser jeg ikke så mye brød og føler meg oppblåst og utilpass om jeg spiser.

Du finner uansett mange flotte oppskrifter på lavkarbo brød her inne, som er litt sunnere enn de du kjøper masseprodusert i butikkene.

Jeg vet det kan være frustrerende å sette seg inn i dette kostholdet, fordi det er mye tvetydig informasjon. Bare her inne er det mange som mener både det ene og det andre på hver side av gjerde. Men prøv deg fram til hva som fungerer for deg og spør om det er noe du lurer på. Jeg har fått mye hjelp av å lese forumet her inne når jeg var ny i dette.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat