Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-04, 21:34   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har sendt mail til både Atkins.com og til forlaget i Norge om at det er mange og graverende feil. Har ikke fått et eneste svar, ikke engang at mailene er mottatt. Å sjekke for alle feil betyr å gå igjennom boken side for side og det har jeg hverken tid eller lyst til. Jeg leser mine bøker på originalspråket engelsk og følger reglene fra originalen. Prøver så godt jeg kan å rette de feilene som dukker opp under veis.

Som Kalorine og HP sier, DANDR er mer enn en intro til Atkins. Den forteller klart og tydelig og detaljert om alle faser og hvordan disse skal gjennom føres. I tillegg er det masse oppskrifter og masse annen info. Man kan fint klare seg med den ene boka. Den dekker Lifetime Maintenance også.

AFL handler ikke hovedsaklig om å ta av/slanke seg, men å vedlikeholde og å holde vekten en har nådd. (Dette blir presisert i Dr. A's forord i boka. ) Han sier også at hvis en har flere kilo å ta av må de heller lese DANDR først. AFL er en videreføring av DANDR. En hjelp til å leve lavkarbo etter Atkins prinsipper resten av livet. Halve boka er oppskrifter og den andre halvparten er stort sett råd og vink. Personlig syns jeg det var mye blablabla i spesielt den første boka. Den er ikke særlig godt skrevet. Jeg bryr meg ikke så mye om hva Bill & Bob & Jane gjorde og hvorfor. Men det er slikt amerikanerne liker. Jeg er meg og må finne MIN måte ! Det må dere andre også. Men først må dere lese boka ! Om det er mange feil på norsk er det allikevel ekstremt viktig. I kombinasjon med dette forumet går det veldig greitt ! Her får en straks beskjed om man gjør feil.

DA KOMMER NILLE MED PEKEFINGER'N !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat