Tråd: Hard mage
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-06, 13:08   #23
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Hard mage

Så vi er faktisk flere med samme problem?! Jeg har spurt så mange om dette og trodde en stund at jeg var den eneste. Og jeg har hatt dette i perioder i over to år (uten strengt lavkarbokosthold også, men jeg trener mye og det kan bli for lite mat innimellom), men det slo til for fullt nå når jeg skulle prøve ketose. Jeg blir/ble helt utmattet og ville bare ligg på sofaen. At jeg blir bedre med karbo viser jo at kroppen min ikke takler tomme glykogenlager og at den nekter å gå over til annen forbrenning. Så det ble litt av en stillingskrig når kroppen ikke fikk særlig karbo (skulle ligge på max 40 g, men lå nok litt under) og den nektet å gå over til annet brensel. Etter 16 dager måtte jeg gi meg, da alternativet ble å sykmelde meg......... (for andre som vil vite hvordan det føles. Sett dere opp mot veggen med knærne i 90 grader. Du sitter altså på en luft-stol. Etter et par minutter kommer syra. Forestill dere slik syre sammenhengende i 14 dager )

Så synd å lese at olje kanskje ikke hjelper heller. Men det hjelper heller ikke å spise en skje olje like før trening når jeg ikke kommer meg dit av ren utmattelse.

Er veldig skuffet siden jeg hadde tenkt å satse på ketose og syntes dietten i seg selv var grei. Det passet meg også ypperlig at det ble veldig strengt med sukkerinntaket, det kan jo lett flyte ut.

Får gå i tenkeboksen .........

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat