Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-13, 16:32   #76
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin?

Jeg har gått på metformin i noen måneder nå, og har ganske god effekt. Jeg har nedsatt glukosetoleranse og er insulinresistent etter de gamle referanseverdiene for c-peptid, men ikke de nye.

Før jeg begynte med metformin hadde jeg veldig vanskelig for å gå ned i vekt selv på temmelig strikt lavkarbo, og hadde problem med jojo-blodsukker. Med metformin har jeg et mye jevnere blodsukker, og jeg blir fortere mett. Det har hjulpet meg med å gå sakte ned i vekt, men det går fortsatt sakte, og jeg må være temmelig strikt med lavkaro også for at det skal fungere. Det må jeg forsvidt pga metforminen også, for hvis jeg spiser mye høykarbo til et måltid, så kommer det opp igjen.

Jeg er nå oppe i 5x500 mg om dagen, og tror jeg kanskje har nådd max-toleranse nå.

Jeg ser at dette er en gammel tråd. Hvordan går det med dere som begynte med metformin for lenge siden? Bruker dere det fortsatt, hvorfor/hvorfor ikke, hvordan har effekten utviklet seg?

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat