Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-10, 12:30   #12
4711
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 15
4711 er på en erverdig vei

Sv: Svangerskapskvalme og lavkarbokost

Jeg må bare takke for mange gode råd! Jeg har prøvd de fleste
Nå er kvalmen på retur og jeg har klart meg gjennom uten å gå alt for langt bort fra lavkarbo/Fedon. OG jeg er fortsatt gravid!!

For andre interessert kan jeg oppsummere hva som fungerte for meg:
1) Ingefærte (skreller og skjærer opp frisk ingefær og koker i 20 min, siler av, kan drikkes både varm og kald) fungerer aller best. Det har virkelig reddet meg! Har hatt det stående i kjøleskapet i en mugge så jeg kunne ta med en gang kvalmen kom. Det har noen ganger også hjulpet å bare lukte på en frisk ingefær.

2) Nannahs knekkebrød med Philadelfiaost, tomat, agurk og salt. Dette spiste jeg masse av den verste tiden og det var en stor hjelp, men nå har jeg fått avsmak på det (naturlig nok).

3) Fiberrik med masse, grov leverpostei.

4) Bløtkokt egg (Lettere å få ned enn kjøtt etc)

5) Å spise lite og ofte, presse i seg litt mat ca annenhver time. Hvis jeg kom ut av dette ble kvalmen forferdelig og det tok lang tid å få systemet under kontroll.

6) Salmalaks. Orker plutselig ikke kokt laks, som jeg vanligvis elsker, men salmalaks er deilig! Fryser den et døgn først for sikkerhetsskyld, men ifg Mattilsynet er dette helt greit. Hvertfall når jeg er supernøye med hygienen. Også er det jo så sundt

7) Gomle skiver med Jarlsberg

Ellers har jeg stor tro på mint-te (jeg leste feil første gang) og tørket kjøtt, men har ikke fått tak i noe av det enda. Lagde sånne lavkarbopannekaker en gang, de smakte nydelig, men jeg ble kvalm etter noen biter. Det må nok lages igjen når alt er over.

4711 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat