Tråd: Ammere
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-10, 11:11   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ammere

Jeg forsøker å holde meg mest mulig til Fedon, men jeg har hatt perioder under ammingen hvor jeg har spist ganske så høykarbo, dog har jeg vært flink i halvannen måned nå. Jeg fikk svangerskapsdiabetes ganske tidlig i svangerskapet og levde veldig striks med kostholdet og spiste som jeg skulle selv om jeg hadde drøssevis med høykarbocravinger, så det har vært som om jeg prøvde å ta igjen for alt jeg ikke kunne tillate meg under svangerskapet Det frarådes å spise ketogent så lenge som man fullammer, og jeg personlig velger å ikke være i ketose så lenge jeg ammer overhodet, for sikkerhets skyld. Ellers er jeg ikke så opptatt ved å gå ned i vekt akkurat nå. Jeg er 3 kilo over pre-preggers vekta nå, og syns det er helt greit foreløpig. Prøver å nyte permisjonstiden mest mulig, så får jeg heller ta tak i vekta litt senere. Tenker at jeg tar fatt på den slankejobben for fullt i januar/februar

Gutten min har fått små smaksprøver i ca halvannen måned nå, men er fortsatt ikke oppe i et helt måltid. Det har kun vært for at han skal bli kjent med andre smaker og øve opp hvordan han skal spise. De siste ukene har han vist enorm interresse for mat, så vi kommer nok nå til å innarbeide et fullt måltid om dagen (han blir snart 6 mnd). Ellers tenker jeg som så at vi bør prøve å få ham mest mulig avvent til jeg starter i jobb igjen om 2.5 mnd. Da vil han jo være 10 timer uten puppen, og melkesprengen min kommer til å bli helt uutholdelig om vi ikke gjør noe drastisk. Heldigvis viser han nå stor interresse for mat og lite interresse for pupp, så det skal forhåpentligvis gå greit.

Imp: Vi har prøvd det uten hell. Da går det for lang tid mellom mating på hver pupp, og da går det tett. Det er et skikkelig problem den enorme produksjonen, og det er en konstant balansegang ved å forsøke å få tømt og holde seg frisk uten å øke produksjonen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat