Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-16, 12:22   #692
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Men det er mange som bruker metformin når man har diabetes 2 og er ikke det også noe pga blodsukkeret ? (Skal innrømme at jeg har ikke satt meg inn i min egen sykdom. Noe jeg kanskje burde?)

Du burde absolutt sette deg inn i sykdommen, det er veldig lite kunnskap om det i helsevesenet, og man får mange aha opplevelser underveis. Og om man gjør ting feil ender man opp mye dårligere enn man trenger å være. Her er en grei oversikt:
https://www.facebook.com/PCOSDietSup...type=3&theater

Ang metformin så er ikke det insulinmedisin, men den hjelper kroppen å bli mer følsom for insulin. Det er derfor ikke den samme medisinen man får for dia1.
Så det er nok ikke komboen dia2 og metformin som gjør det vanskelig å bli gravid, men skadene dia 2 har gjort på kroppen. Metformin er kjent for å gjøre det lettere å bli gravid uten at de helt har klart å finne ut hvorfor. Det kan ha med at den "tar over" noe av byrden fra kroppen, ved at den hjelper til å få vekk insulin fra blodomløpet, og at det igjen fører til mindre stress og stresshormoner i omløp.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 02-02-16 kl 12:53.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat