Tråd: Nøtter!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-05, 20:14   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk

Hvis man er i en introduksjonsfase der man skal få kroppen i ketose så bør man ikke spise nøtter. De inneholder for mye karbohydrater. Kan være litt skummelt, for man tenker på nøtter som mat med mye bra fett. Og hvis man propper seg med nøtter klarer man rett og slett ikke å holde seg på veien i den metabolske u-svingen. (å så flott metafor)

Er enig med deg i at man i induksjonsfasen bør/skal holde seg unna nøtter. Atkins anbefaler ikke nøtter før steg 3 på vedvarende stigen. Dvs. ved ca. 35 karber pr dag.

Det er veldig individuelt hva man kan spise og fremdeles være i ketose. Jeg er fremdeles i ketose rundt 40 gram +/- pr dag. Men jeg kjenner folk som er ute av ketose ved 30, - andre rundt 50-60. Litt av vitsen med f.eks. Atkins sine faser er jo å finne ut av hva kroppen tåler og hvordan den reagerer.

Du kan mye rart du Monk !
Flott metafor forresten !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat