Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-10, 10:18   #11
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hahahaha, jeg, vegetarianer? Jeg har vært det, men det er noen år siden. Jeg spiser kjøtt etter all hjertens lyst .
Jeg sier da ikke at man IKKE skal spise meieriprodukter, jeg bare setter et lite spørsmål til hvor sunt det er! Jeg tror heller ikke at fete meieriprodukter er usunne, men som kalsiumkilde (som har vært Tines kjepphest i femti år) er det i grunn ganske ubrukelig. Melkefett derimot, er bra fett!
Men nå er det en gang sånn at jeg har kaseinintoleranse, så jeg kan ikke spise så veldig mye meieriprodukter, men det gjelder jo langt fra alle. For dere som tåler meieriprodukter, så spis i vei! Men velg de fete framfor de magre .
Det skal ganske mye brokkoli og blomkål til for at karbomengden skal ha noe å si. F.eks brokkoli inneholder 3,2 gram kh pr 100 gram, sånn ca, så jeg skjønner ikke hvordan dette forvirrer deg, Ubegrenset er jo et litt ueheldig ordvalg, for jeg håper virkelig at vi lar oss begrense av det faktum at vi er mette.
Jeg følger ikke et spesielt regime heller, og kan fint ligge på alt mellom 0-50 gr kh om dagen. Jeg anbefaler ikke nybegynner å leve som meg, jeg har holdt på med lavkarbokosthold i en hel liten evighet, og gir råd ut fra den enkeltes kunnskapsnivå, ikke bare ut fra hvordan jeg lever selv. Så hva JEG spiser behøver ikke å påvirke hva DU f.eks spiser. Når alt kommer til alt så må man selv finne ut hva man tåler eller ikke, og hva man trives med eller ikke.

Nå skrev jeg ganske mye, selv om jeg fortsat ikke er hele sikker på hva som var spørsmålet eller om jeg svarte på det ... .

hehe ja sorry, jeg trodde at jeg husket (tydeligvis feil) at du var veldig streng med dietten din så var bare nysjerrige om hva du spiste. Ikke så viktig nå, jeg ser du har dine grunner for ikke å spise visse ting...takk for svaret

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat