Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-11, 18:25   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Cupcakes – Ingrids Beste

Se bilder her!

Dette er seriøst de beste cupcaksene jeg noengang har lagd. De ble faktisk så gode at toppingen ble litt overflødig. Men jeg elsker topping, så jeg tok den på likevel, men lot et par stykker være uten.

Ingredienser (12 stk store):

Bunn:

100 gr kokkosmel
200 gr mandelmel
1/2 dl sukrin
4 store egg
200 gr smør
150 gr kremost/philadelphia
2 dl fløte
1 ts vaniljepulver
1,5 ts bakepulver
par dråper søtning (jeg brukte english toffee)
Topping:

250 g kremost/philadelphia
100 g smør
0,5 dl sukrin
1 ts vaniljepulver, evt frøene fra 2 vaniljestenger
noen dråper søtning (jeg brukte english toffee)

Fremgangsmåte:
Bland alle de tørre ingrediensene, og smelt smøret i en liten bolle. Ha kremosten i smøret mens det fortsatt er varmt og bland til en gjevn røre. Tilsett deretter eggene, fløten + flytende søtning, og ha det i det tørre. Start gjerne med litt mindre fløte og ha i mer om det trengs. Deigen skal bli akkurat så klissete at den er litt ekkel å ta i med henda.

Smør muffins-brettet (evt bruk muffinsformer), og fordel deigen i formene.

Stek på 180 grader i ca 35 minutter midt i ovnen. Begynner de å bli svidd på toppen så sett de ett hakk ned (jeg måtte gjøre det).

Muffinsene er lette å velte ut av formene, avkjøl dem på en rist.

Mens muffinsen steker kan du lage toppingen. Smelt smøret i en bolle og tilsett kremosten mens smøret er varmt. Rør godt med en gaffel og ha i resten av ingrediensene. Jeg hadde toppingen i en pose jeg klipte hull i for lettere å påføre toppingen.

Enjoy!!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat